CALASCOVES
Murada de Calascoves

LOCALITZACIÓ:

Situació

Damunt el penyal que tanca la cala occidental per l'oest.

S'hi arriba des de Cala en Porter, creuant la urbanització i seguint la carretera, convertida en carrer, cap a la "Cova d'en Xoroi", en lloc de baixar cap a la platja.

Quan arribem al penya-segat, allí on el carrer gira a la dreta per entrar a l'esplanada on hi ha l'entrada de l'esmentada cova, deixarem el cotxe i seguirem la pista de terra (l'antic "Camí de Cavalls") que tira cap a l'esquerra. Arribarem al final d'un altre carrer. El creuarem i ens endinsarem pel pla que hi ha continuació.

Després de creuar alguna paret de pedra en sec, a cosa d'un quart d'hora d'on ens hem posat a caminar, veurem la murada barrant-nos el pas (si la volem creuar haurem d'escorar-nos cap a l'esquerra, cap a la capçalera del barranc que acaba convertint-se en la cala occidental).

TERME MUNICIPAL:

Alaior.

DESCRIPCIÓ:

Llarg mur de cosa de dos metres d'amplada que tanca un àrea d'uns 2000 m2 limitada a l'est i al sud pel penya-segat i al nord pel barranc. Va ésser aixecat a base de dos paraments de blocs col·locats en filades horitzontals, reomplint l'espai intermedi amb reble.

CRONOLOGIA:

Desconeguda. Potser és dels voltants del segle IV a.C. o d'una mica abans.

MONUMENTS PROPERS:

La necròpolis d'hipogeus de Calascoves.

© Ferran Lagarda i Mata, 1996-2012 (text i fotografies). Reservats tots els drets.